Toegankelijkheid

Gemeente Rotterdam wil dat Mijn Loket door iedereen te gebruiken, begrijpen en bedienen is. Dus ook door Rotterdammers die blind, doof, slechthorend of slechtziend zijn of die een andere beperking hebben. Daarom werken we hard aan de toegankelijkheid van dit portaal in samenwerking met specialisten op dit gebied.

We willen zo volledig mogelijk voldoen aan de toegankelijkheidseisen van DigiToegankelijk.nl op niveau AA. Voldoen aan deze standaard maakt Mijn Loket onder andere gebruiksvriendelijker en beter toegankelijk voor verschillende doelgroepen.

Deze verklaring geldt voor de website: https://concern.ir.rotterdam.nl/mijnloket/ (Mijn Loket).

Extra toelichting

Mijn Loket is het portaal waarop digitale dienstverlening van de gemeente Rotterdam wordt aangeboden. Er is onderzoek gedaan naar de toegankelijkheid door een onafhankelijk deskundige. Op basis van het advies van deze deskundige worden de applicaties die in Mijn Loket zorgen voor de digitale diensten doorontwikkeld op hun toegankelijkheid. Aan heel veel eisen van DigiToegankelijk.nl wordt inmiddels voldaan. We werken nu aan de laatste openstaande punten. De planning is om hier voor juni 2024 mee klaar te zijn. 

Probleem met de toegankelijkheid?

Ervaart u, ondanks de maatregelen die wij al hebben genomen, een toegankelijkheidsprobleem op onze website? Laat het ons dan weten. Bekijk onze contactgegevens.

Bent u niet tevreden over onze digitale dienstverlening via de website, kijkt u dan op onze webpagina klachten over de gemeente

Wat kunt u dan van ons verwachten?

Klacht

Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen met de Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.